Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris. Aenean sollicitudin imperdiet arcu, vitae dignissim est posuere id Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris. Aenean sollicitudin imperdiet arcu, vitae dignissim est posuere
MY HORSE WEBSITE
Telephone: 666-977-944
e-mail: office@myhorse.com
Pokud častěji nakupujete ze zahraničí, už jste asi narazili na nepříjemný problém, kdy obchod neposílá zboží do ČR, případně nabízí pouze extrémně drahou dopravu. V takových případech jsou velmi užitečným pomocníkem tzv. Přeposílací služby.
Hned na začátek mi dovolte dvě poznámky:
Právě proto jsem se rozhodl tento článek napsat a zveřejnit. Pokud je to pro vás „stará vesta“, pak si můžete dát v klidu „Rozchod ! “. Nebo nám napište vaše zkušenosti a tipy.
Už jsem to naznačil v úvodu. Prakticky existují čtyři důvody, proč byste podobné služby vůbec mohli potřebovat :
Možná se jeho hlouposti smějete, vezměte ale v potaz, že např. platební služba Paypal (kterou většina těchto malých výrobců používá) podstatně zvýhodňuje odběratele před dodavatelem. Stačí, abyste přijaté zboží zapřeli a je problém. A Paypal bude stát spíše na vaší straně. Tohle se těm strejdům stává docela často a odtud pramení jejich nedůvěra. Proto se nedivte, že strejda nevěří, že by se někde „daleko za horama“ dovolal spravedlnosti. Upřímně, já osobně bych do Nigérie nebo Zimbabwe taky nic neposílal.
Právě v těchto případech pro vás může být zajímavým řešením využít přeposílací služby.
V principu je to velmi jednoduché. Nabídka různých společností, které tyto služby poskytují, se pochopitelně může trochu lišit, takže princip popíšu spíše v obecné rovině než konkrétně.
Přeposílací firma často má s dopravci uzavřené smlouvy a tak může nabídnout výhodnější tarify, než byste dosáhli vy samotní. Např. firma Shipito, kterou používám pro USA já, má zajímavé ceny a hlavně nabízí interaktivní kalkulačku poštovného, takže okamžitě vidím kolik mě bude poštovné pro konkrétní balík stát.
Naštěstí časy se mění a služby také. A hlavně se zlepšují. Pokud jste zvolil dopravce typu Fedex, DHL apod, můžete očekávat, že vás budou kontaktovat přímo jejich pracovníci z české pobočky s nabídkou vyřízení celního řízení. Řekněte ano, pošlete jim plnou moc a jste v klidu. Při převzetí zásilky jim doplatíte clo, DPH a jejich odměnu. Stojí to zato.
Pokud zvolíte jako dopravu USPS nebo AirMail, obvykle zboží skončí v režii České Pošty. Opět bez problémů. V mém případě mě při úplně první zásilce kontaktovali emailem, poslal jsem ji plnou moc a od té doby každou zásilku automaticky odbaví. Pošťák mi přinese balík až do domu a já mu jen zaplatím dlužnou částku za clo, DPH a cca dvě stovky poplatek ČP za vyřízení.
Firmy, které přeposílací služby poskytují, to pochopitelně nedělají zadarmo. Podmínky se u různých firem liší, ale v zásadě jim platíte jednorázový poplatek za zpracování zásilky, případně pak další poplatky za další operace (dokumentace, konsolidace atd...) nebo "pokuty" např. za překročení maximální doby uložení, překročení povoleného skladového objemu atd.
Jako příklad může posloužit ceník firmy Shipito
Pokud používáte jejich bezplatný účet, pak vás zpracování (přijetí a odeslání) jedné zásilky bude stát 8,5 USD. Pokud mám vyšší, placenou, verzi účtu (poplatek 50 USD ročně), pak za přijetí zásilky zaplatím pouze 2,5 USD.
Z tabulky je také zřejmé, že pokud mám placený účet mohu spojovat více zásilek do jednoho společného balíku (poplatek 2 USD za zásilku). Ve „své polici“ mohu také držet libovolný počet balíků až po dobu 90 dní, pokud se „vejdu“ do prostorového limitu. U bezplatného účtu nelze zásilky spojovat a v „polici“ mohu mít v danou chvíli pouze jednu zásilku.
U účtu zdarma jde v podstatě jen o možnost balík přijmout –> balík poslat.
Na ceně dopravy se firma nijak nepodílí – tedy na ní nijak nevydělává. Poštovné z obchodu do firmy platíte vy, stejně jako byste platili, kdybyste v USA skutečně žili (velmi často je doprava v rámci USA zadarmo) a pochopitelně také platíte i dopravu od firmy k vám domů.
Způsob financování se také může lišit podle konkrétní firmy. Např. americká Shipito vyžaduje, abych na svém účtu měl dopředu nějaké peníze – např. pro přijetí zásilky. Naplnit svůj účet penězi můžete jednoduše např. přes Paypal. Pochopitelně, v okamžiku požadavku na odeslání zboží k vám domů, musíte mít na účtu dostatek peněz na uhrazení zvoleného poštovného.
Firma kterou používám pro Anglii (viz níže) nevyžaduje „přednaplnění“ vašeho účtu penězi. Prostě vám napočítávají jednotlivé poplatky – přijetí, případné spojení, fotografování atd, a vy celou dlužnou částku i s poštovným uhradíte v okamžiku příkazu k odeslání k vám. Např. opět Paypalem.
Nejsem žádný odborník, ale řekl bych, že hodně závisí na tom, jakou přeposílací společnost si vyberete. Na trhu jich najdete pochopitelně mrak. Nabízí v podstatě ty samé služby. Některé dražší, některé levnější, některé hodně levné.
Pokud si vyberete zavedenou, velkou firmu, jedná se o seriózní byznys. Taková firma může mít několik poboček po celém světě a několik stovek zaměstnanců a VY rozhodně nejste jejich jediný zákazník. Nemusíte se tedy bát, že by vám vaši věc někdo zapřel. Potřebují dobrou pověst a dobré reference a vaše ukradená pitomost jim za problémy nestojí.
Na druhou stranu ta nejlevnější firma může být jeden 14letý Číňan v garáži svých rodičů někde na perifierii. Dostane ve škole blbou známku, rodiče mu zakážou přístup do garáže a Vy máte utrum. Nemám rozhodně nic proti adolescentním podnikavým Asiatům. Tím chci jen říct, že je pouze na vás, koho si vyberete.
Pochopitelně chyba se stát může. Vaši zásilku špatně identifikují, ať vinou chybně zadané adresy nebo lidskou chybou. Váš balíček může skončit jinde než by měl. A pak, při následné reklamaci, hodně oceníte velkou, zavedenou a seriózní firmu.
Jak už jsem psal výše, pro zásilky z USA jsem si já osobně zvolil společnost Shipito Dnes už mají moji plnou důvěru a bez obav si k nim nechám poslat téměř cokoliv. Ale upřímně, hned po založení účtu jsem takovou důvěru neměl. Také proto, že jsem si chtěl ověřit jak to vlastně všechno funguje, jsem si objednal dvě drobnosti, které jsem nijak nutně nepotřeboval, po doručení si je nechal spojit a přeposlat. Spojená zásilka pochopitelně dorazila bez problémů ke mně domů. Pokud váháte, nebo si nejste úplně jistí jak to do detailů funguje, zkuste podobný postup. Bude vás to sice stát nějaký dolar, ale zkušenosti obvykle něco stojí.
Jak jsem už uvedl výše, využívám služeb dvou firem
No a to je asi vše. Doufám, že tyto informace někomu pomůžou. Pokud budete mít nějaké dotazy nebo poznámky, jsou vítanými příspěvky do diskuze.
H.